Friday, December 31, 2010

Terkadang.


Aku terlalu emosi dengan situasi.Kenapa mesti ada pengacau dalam ketenangan.Kenapa diadakan kekalutan dalam kelancaran.Apa yang sebenarnya dimahukan.Ketawa,dalam masanya ada juga perlu diambil perhatian.Berapa banyak lagi yang akan dijelmakan.Terlalu letih untuk menghadap,terlalu banyak lagi kejanggalan.
Petunjuk,aku mahukan petunjuk.Begitu juga arah,tunjukkan arah yang sebenar.
KAu yang maha esa,Kau yang maha pengasih,Kau yang maha penyayang.
HAmbamu ini terlalu resah,
Hambamu ini terlalu kufur,
Hambamu ini terlalu kusut.
Tunjukkanlah,permudahkanlah dan Kau tetapkanlah.
Dimana tempat yang perluku tujui dan dimana arah yang perluku tempuhi.
Walau dalam terang,aku masih mahukan cahaya.Walau dalam gelap sekalipun,aku tetap mahukan cahaya.

Aku masih resah dan terus resah.
Terlalu kacau.
Pedoman,aku mahukan pedoman.

Saat jiwa haru!!
kacau-bilau!!


No comments:

Post a Comment