Monday, May 21, 2012

masihkah.

Siapa aku?siapa aku sebelum aku?siapa aku selepas aku?dimana aku? ke mana aku? akukah aku?wahai jasad, sentiasalah kamu memujiNya kerana hanya Dia yang layak dipuji dan dipuja!!Buat apa dipandang pada benda bukan milik kita.Pedulikan,letakkan jauh-jauh.Dia bukan untuk kita,dia bukan hak kita dan dia bukan ada untuk kita.Membuang masa untuk mengembalikan cerita lama.Memang buang masa.Mereka kelihatan sudah berubah,mungkin berhijrah ke era yang lebih baik dan terpuji.Mereka tidak akan mempedulikan manusia yang ketinggalan,yang tak ada kemajuan dan banyak membuang masa.

Takkan mudah kalau membiarkan sahaja.takkan rasa susah jika dibiarkan juga.tapi amat mudah jika pernah dilaluinya.Pengalaman yang mengajar segala.Jalan yang lebih baik mungkin bicaranya dalam diam,lagak yang nampak bodoh tapi bersengat dan mungkin dari tegap bertimpuh lebih baik rebah merempuh.Di sini hanya sementara.Takkan bawa ke mati.Di SANA tempatnya lebih hakiki.Ya terima saja,'terima saja dengan reda perananmu dalam dunia'.

Aman Abadi Duniawi Dalami Realiti!

No comments:

Post a Comment