Monday, December 17, 2012

امل كاذب

Mengapa?
Apa yang terjadi sebenarnya.Kenapa mesti begini.
Seperti terlalu kosong,ruang yang amat-amat kosong.
Tidak tahu apa punca dan situasinya.
Ya,keadaan begini teramat sangat mahu berbicara dengan manusia lain.
Tapi bagaimana caranya.Irama yang biasa menjadi 'teman' inspirasi dalam kehidupan 
nampak seperti telah hilang puncanya.
Nampak berbilangan tapi realitinya ia tetap sendiri.
Tiada yang sesuai melainkan dia.
Mungkin kebanyakan manusia akan berkata yang lebih mengenali tentang dirimu adalah
Tuhanmu.Ya,itu amat benar sekali.Masakan manusia mampu hidup sendiri hanya bergantung pada yang satu tanpa memerlukan bantuan manusia ciptaan-NYA.Jalan petunjuk itu memang sebenar-benarnya dari-NYA tetapi mungkin kita tidak menyedari manusia lain itu datang untuk mendengar dan membantu adalah ilham yang diturunkan oleh-NYA.Semuanya dari-NYA.
Kadang-kadang terfikir,mangapa ia begini.
Bukan untuk megeluh tetapi bertanya pada diri sendiri.
Mengapa??
Apa yang pasti Tuhan lebih mengetahui.
Aku hanya manusia biasa,lahir dari keluarga yang biasa dan aku tetap seperti biasa.
Aku tetap begini aku,tidak akan berubah walaubagaimana cara sekalipun tetapi yang mungkin adalah, aku bukan manusia yang baik tetapi aku ingin menjadi baik. 
Persoalan itu tetap menjadi pusingan dalam 'pelarian' ini.





No comments:

Post a Comment