Monday, May 27, 2013

Coba.

DENTANG DENTING AKU:

Ini bukan canggung.Perkataan lain kena pakai.
Tarik nafas panjang gua.Beria-ria bawa pergi rasa.
Alamak,persolan mula dipersoalkan.Mana satu yang perlu.
Kelihatan seperti memberi sedikit harapan.
Katanya,gua belum kenal lebih sama dia.Jadinya macam seru gua je.
Permulaannya bukan sekarang,tetapi cerita sudah lama lepas.
Pertukaran cerita tentang 'famaly'.Macam menarik tapi biasa-biasa je.
Tapi yang luar biasanya sekarang nilah.Baru kali ni dia buka cerita.
Gua rasa tak salah dengar lagi.Kata orang boleh lagi dibawa 'kedepan'.
Macam mana tu??
Takpa,sikit dia da dapat tangkap kot,gua pun rasa juga.Katanya dia jahat.Kata gua bukan jahat tapi nakal.
Katanya kebudak-budakan.kata gua boleh diubah.
Katanya gua saja main-main.Kata gua ia boleh jadi serius kalau dia sama rasa.
Okey,gua dah nampak sikit.Tapi macam perasan pun ada.
Membawa dia ke 'denai' sini.Katanya gua main-main juga.Tapi gua kata ini serius.Ada gaya cabaran juga diselit.Balasnya,dia tiada masalah,boleh sahaja pada bila-bila masa.Yang itu gua pegang elok kerana dia ada gaya serius.
Diam seketika.la..la..la..la~ kejap....
Tiba-tiba dia mintak kat gua kek.Aik,gua cakap hari jadi lambat lagi.
Kata dia takpalah,teringin nak makan kek la.
Balas gua,tunggu hari jadi gua baru ada kek.haha..
Kata dia pula ha tu la tak lama lagi tu.Tapi gua cakap gua sambut atas kapal je.
Alamak,sedih....(katanya).
Tapi gua tertanya-tanya juga,apa betul ke dia ni.Atau melayan sahaja.(dalam hati gua cakap).

Kalau betul dia rasa,Dengan nama ALLAH gua akan usaha.
Jika benar dia ambil serius,dengan serius juga gua Minta petunjuk dari-NYA.
Jika benar-benar ia berlaku,dengan niat kerana ALLAH gua mahu Abadikan.
Dengan izin ALLAH mungkin akan berlaku,jika tidak mungkin ada hikmahnya.

Apa pun gua da nampak sedikit pencerahan.
Itu yang gua mahu.
( ^__^ )"

No comments:

Post a Comment